https://www.yenisafak.com/hayat/muni...lirdim-2992213
Printable View
Bu devirde islamı yaşadığını iddia eden pek çok insan var.
Benim gözümde birinin müslüman olduğunu anlamak için bakılması gereken en önemli nokta parayla ilişkisidir.
Öyle insanlar vardır ki kıldığı namaz tavuğun yem didiklemesi gibidir.
Sen firavuni düzeni eleştirip iş nimetlerinden faydalanmaya gelince en öndeysen,fakire-fukaraya-yetime beş kuruşluk bir faydan yoksa,kepçeyle alıp kaşıkla veriyorsan hiç müslüman olduğunu iddia etme.
Dışarıdan müslüman gözüksende inancının aslı takiyyedir ve ihlasın yoktur.
Namazda kılsan kafir sıfatı taşımaktasın.
Yusuf Kandehlevi'nin ''Hayatüs' Sahabe''sini bir okuyun bakalım islamı yaşamak neymiş.
Zekat yok,sadaka yok,infak yok,isar yoksa siz buna müslümanlık dermisiniz?
Sadece namaz kılmayla,oruç tutmayla,hacca gitmeyle müslüman olunmaz.
İnsanın önce kalbini bir düzeltmesi lazım.
Hararet nardadır,sacda değildir.
Keramet hırkada tacda değildir.
Her ne arar isen kendinde ara,
Kudüste,Mekkede,Hacda değildir.
Hacı Bektaşı Veli
Akıl gider âr olur
Varı târumâr olur
Varlık gamından geçer
Gönül yâra yâr olur
Sundun yâ sâkî demi
Yarama urdun emi
Yârın olup mahremi
Gönül yâra yâr olur
Seferdedir aşk eri
Dostdur dilde ezberi
Verince cân u seri
Gönül yâra yâr olur
Âşık aç susuz gerek
Her dem uykusuz gerek
Gamsız kaygusuz gerek
Gönül yâra yar olur
Âşık olan post olur
Mevlâ ile dost olur
Gece gündüz mest olur
Gönül yâra yâr olur
Her demi bir demdedir
Gönül hoş âlemdedir
Lâzımı elzemdedir
Gönül yâra yâr olur
Hulûsî’yâ hâs gerek
Bahrına gavvâs gerek
Gönülde ihlâs gerek
Gönül yâra yâr olur.
Osman Hulûsi Efendi (k.s)
-İzm'ler insanlara giydirilmiş deli gömlekleridir derdi rahmetli Cemil Meriç.
Bunun kapitalizmi de böyledir,komunizmide.
Bu -izm'ler ayrıca insan tabiatına da aykırıdır.
Hep söylerim;Nasıl bir düzen kurarsan kur insanı değiştirmedikçe bir anlamı yok.
Aslolan insana paylaşmayı,diğer insanları sevmeyi,daha küçük hırslar,konutlar,arabalar edinmeyi,hatta belki komik gelebilir ama doğum kontrolünü öğretmek.
Dünyanın daha fazla insanı kaldıracak gücü ve kaynağı yok.
Bir şeyler yapılmazsa daha büyük ölçekli kitlesel savaşlar ve iklim felaketleri kapıda.
Yoksa kafa aynı kaldıkça düzenin değişmesinin bir anlamı yok.
Hele hele zorla güzellik hiç olmaz.
Toplumun içinden gelecek böyle şeyler.
Az önce Ömer Tuğrul Inançer'i dinliyordum internetten.
İrşad etmek,rüşd sahibi etmektir diyordu.
Rüşd sahibi olmak ise iyiyi kötüden ayıran temyiz vasfına sahip olmak demektir.
Peki rüşd sahipleri kimlerdir?
Allahu alem ama rüşd sahipleri; gönül sahibi olanlar ve ruhuna can suyu akıtıp manevi dinamiklerini yeşertebilenler olsa gerek.
Allah Kuranda kızların evlenmesi için rüşd sahibi olmayı şart koşar.Bugün bırakın 18 yaşından küçük çocukların,namazlı abdestli dedelerin pek çoğunun bile rüşd sahibi olduğundan emin değilim.
Bu yorumu-kızların evlenmesi için rüşd sahibi olması gerektiği yorumunu- eski Diyanet İşleri başkanı Prof.Dr.Ali Bardakoğlundan duydum ve çok beğendim.
Tıbben ve ruhen olgunlaşmayı da rüşd sahibi olmayla ilintilendirebiliriz.
İnsan olana çözüm her zaman vardır.
Demokrasilerde çare tükenmez.
52 - Ondan (Kur'ân'dan) önce kendilerine kitap verdiklerimiz, ona da iman ederler.
53 - Onlara (Kur'ân) okunduğu zaman "O'na iman ettik. Çünkü o, Rabbimizden gelmiş hakikattir. Esasen biz daha önce de müslüman idik" derler.
54 - İşte onlara, sabretmelerinden ötürü mükafatları iki defa verilecektir. Bunlar kötülüğü iyilikle savarlar, kendilerine verdiğimiz rızıktan da Allah rızası için harcarlar.
55 - Onlar, boş söz işittikleri zaman, ondan yüz çevirirler ve "Bizim işlerimiz bize, sizin işleriniz size. Size selam olsun. Biz kendini bilmezleri istemeyiz" derler.
56 - (Resulüm!) Sen sevdiğini hidayete eriştiremezsin; bilakis, Allah dilediğine hidayet verir ve hidayete girecek olanları en iyi O bilir.
KASAS SÜRESİ
Rabbim hepimizi zorluklar karşısında yılmayıp sabredenlerden eylesin.