https://youtu.be/mZY6zjmsHDQ
Çok bilgilendirici ve güzel bir sohbet...
Mahmut Erol Kılıç...
Printable View
https://youtu.be/mZY6zjmsHDQ
Çok bilgilendirici ve güzel bir sohbet...
Mahmut Erol Kılıç...
Kendini bilmek ne demektir?
Kendini bilmek;nefsini bilmektir.
Nefsine dışarıdan bakan bir gözle bakabilmek,iyi ve kötü yanlarıyla,çeriyle çöpüyle nefsinin içeriğini farkedebilmektir.
Manevi kalbini keşfetmek,duygularının rahmani olan yanlarılarıyla şeytani ve nefsani taraflarını hissedebilmektir.
Aklının ve aklının hangi yönde işlediğine,düşüncelerinin içeriğine uyanmak,zihnindeki ışıkla çeri çöpü bibirinden seçebilmektir.
En önemlisi ise Allah(c.c) nün sana verdiği vicdani ve rahmani tarafı yani canı-ruhu sezebilmektir.
Kendini bilmek;rahmani cevherlerinin ve iç fakültelerinin ayırdına varabilmektir.
Kendini bilmek;nerden gelip nereye gittiğini anlayabilmektir.
Kendini bilmek; şeytanını,şeytanının nefsine,kalbine,aklına attığı vesveseleri farkedebilmektir.
Kendini bilmek;doğarken imtihan sırrı gereği unuttuğun şeyi,o kutsal bilgiyi,emaneti ölmeden hatırlayabilmektir.
Kendini bilmek Allah(c.c)'yü bilmede ilk adımdır.
Hadisi Şerifte dediği gibi;
"Nefsini bilen rabbini bilir."
https://youtu.be/xwlSeDVeyXU
Hayatı İnanç-Hep Arzularsın...
Hayırlı cumalar,hayırlı ramazanlar...
Yolun sonrasıda var elbette ama oralar benim haddim değil.
Yolun sonrası nefis terbiyesidir.
Bu yolları kâmil insanlardan dinlemek lazım.
Başka bir konu açmak istiyorum.
O yüzden bu başlığa da son verelim.
Bir hayrı olduysa da hayrı daha fazla uçmasın.
Son olarak meraklıları için nefis terbiyesi konusunda bir iz bırakarak bu konuyu sonlandırmak istedim,Hz.Mevlana(k.s)'nun sözleriyle;
"Ayak izi sahile kadardır,denize dalan kişinin ayak izi olmaz."
Hz.Mevlânâ(k.s)- Mesnevi-Cilt 5-Beyit 802
https://youtu.be/VTxyNX13EFI
https://youtu.be/Um82U8NpXCw
https://youtu.be/LeTRxlhiYrc
https://youtu.be/UVFGLhd7s4k
https://youtu.be/aDZo5IAUiTc
https://youtu.be/1n0mVm0Zt0Q
Hayırlı bayramlar,Allah(c.c) nice güzel bayramlara eriştirsin inşallah...
Ömer Tuğrul İnançer hocada bu dünyadan göçtü.
Söyleyebileceğim çok birşey yok,gölgesine sığınılacak ender çınarlardan,en çok beslendiğimiz kaynaklardan biriydi.
Zordur böyle insanların yerini doldurmak.
Rabbim öbür âlemde sohbetine tekrar kavuştursun.
İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn.
Allahtan geldik ve yine ona döneceğiz.
Kendisininde hep söylediği gibi ölmek yoktur,göçmek vardır.
Sıratı müstakim üzere bir hayatı olduğuna biz takipçileri şahidiz.
Rabbim mekanını cennet eylesin.
Amin...
https://www.semazen.net/tasavvuf-ter...mleri-sozlugu/
Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğü..
Kaynak;www.semazen.net
Başlığı kapatmıştım ama,arada sırada hâlâ değerlendirilebilecek şeyler çıkıyor.
Hakkınızı helal ediniz..
https://youtu.be/YpKjeBI4Pb8?si=AjM1Ks86TCDSJOcR
Ruhunun rengi ne?/Tasavvuf ve insan Psikolojisi...
https://youtube.com/shorts/N0v-jjbkQ...ngw3sjGmlvpcLR
"Hangi renk camdan bakarsan ışığı o renkte görürsün,camı kır ki nûr görünsün"
Hz.Mevlana(k.s)
*"Doğrusu biz, size dinin hükümlerini açıklayan âyetler, sizden önce gelip geçen toplumların hayatlarından ibretli örnekler ve kalpleri Allah saygısıyla dopdolu olup O’na karşı gelmekten sakınanlar için öğütler indirdik"
*"Allah göklerin ve yerin nûrudur. Onun nûrunun misali, içinde kandil bulunan bir kandilliktir. Kandil bir cam içindedir, cam inciyi andıran bir yıldızdır; (bu kandil) doğuya da batıya da ait olmayan, yağı neredeyse ateş dokunmasa bile ışık veren mübarek bir zeytin ağacından yakılır. Nûr üstüne nûr. Allah nûruna dilediğini kavuşturur. Allah insanlar için misaller veriyor, Allah her şeyi hakkıyla bilmektedir."
*"(Bu kandil, bu nûr) birtakım evlerde (mescidlerde)dir ki Allah, onların(kıymetlerinin) yükseltilmesine ve içlerinde isminin anılmasına izin vermiştir; buralarda (bu evlerde) sabah akşam O'nu tesbîh eder(ler)."
NUR SÛRESİ/34-35-36. AYETLER...
Zamanında gene not bırakmıştım;
Prof.Dr.Mustafa Merter isimli bir psikiyatri uzmanı var.
Tasavvuf konusunda da epey ehil bir insan.
Vav Tv de ve pek çok sosyal medya kanalında sohbetleri var.
Tavsiye ederim.
Ayrıca Dokuz Yüz Katlı İnsan ve Nefs Psikolojisi isimli iki kitabını biliyorum.
Yıllar önce okumuştum.
Çok öğretici kitaplar.
Özellikle Nefs Psikolojisi ve Rüyaların dili kitabını tavsiye ederim.
Prof.Dr.Ömer Tuğrul İnançer(k.s) hocamızın vefatı sonrası ise Prof.Dr.Mahmut Erol Kılıç takip edilebilir zannımca.
Daha önce bir kitabını da okumuştum,sohbetleri derinlikli ve güzel.
Arı nasıl peteğine bal toplamak için çiçekten çiçeğe konarsa,kendi cevherinize,kendi esmanıza özgü balı yapmak,irfan peteklerinizi doldurmak,imanınızı tazelemek istiyorsanız,böyle insanlarla haşır-neşir olun derim.
Rabbim Şemsi Tebrizi(k s) hazretlerinin Hz.Mevlana(k.s)'ya verdiği o büyük sırdan, yani "Vahdet" sırrından,"Vahdet" bilincinden ve Núr Sûres 34-35-36. ayette geçen Hak Nurundan aklımızı,kalbimizi ve ruhumuzu ayırmasın.
Ruhumuza hayatiyet bahşedip,manevi kalbimize tekrar soluk aldırsın.
Nefsimizi terbiye edip aklımızı çer-çöpten arındırmamıza yardım eylesin.
Bizi de Salihler zümresine nail eylesin inşaallah.
Amin...
Daha fazla yazıpta manevi kirlerimle artık buraları da kirletmeyeyim.
Bilen,duyan,yaşayan insanlar farklıdır.
Meseleyi ehlinden öğrenmek gerekir.
Özellikle Mevlevilik üzerine çok attım-tuttum.
Allah affetsin.
Daha fazla tadı kaçıp kul hakkına girmeden,sabırları da zorlamadan ehil olanların sayfasını birkez daha koyup noktalayayım;
www.semazen.net