PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Antidepresanların yan etkilerini azaltmak için..



colours2004
25-12-2010, 02:05 PM
Merhaba, antidepresanların en yaygın yan etkileri uyku ve uyuşukluk olabiliyor.Bu durumu ortadan kaldırmak için yeşil çay, kahve gibi uyaranları çok miktarda tüketmek tedaviyi nasıl etkiler? Bir zararı ya da yararı olabilir mi?

Minnie
25-12-2010, 03:15 PM
Normal miktarlarda tüketmenin bir zararı olmaz ancak çok uyku, halsizlik gibi şikayetlerinizi mutlaka psikiyatristinize bildirmelisiniz, ilacınızın dozajında bir ayarlama yapılabilir ya da başka bir çözüm yolu önerilebilir. Fazla tüketimin size bir yararı olabileceğini düşünmüyorum.

goffee
25-12-2010, 05:14 PM
Bende konu ile alakalı bir soru sormak istiyorum.
Antidepresanların yada diğer ilaçların özelliklede uyku hali veren ilaçların; zaten dinlenmeye ve unutamadıgı bazı şeyleri unutmaya ihtiyacı olan zihnin ve bedenin bu ihtiyacına yardımcı olmak amaç lı mı verilmiştir?
Yoksa ilacın ayrı bir iyileştirme etkisi olup uyku sadece bir yan etkimidir?

Minnie
25-12-2010, 05:33 PM
Psikiyatrist olmadığım için detaylı bilgi sahibi değilim ama bazı ilaçlarda uyku hali sadece yan etkidir, bazıları da sakinleştirmeye yöneliktir.

psikopedi
25-12-2010, 07:09 PM
Merhaba, antidepresanların en yaygın yan etkileri uyku ve uyuşukluk olabiliyor.Bu durumu ortadan kaldırmak için yeşil çay, kahve gibi uyaranları çok miktarda tüketmek tedaviyi nasıl etkiler? Bir zararı ya da yararı olabilir mi?

Genellikle yan etkilerin ilaca başladıktan ortalama olarak 15 gün sonra azalacağı beklenir, fakat bu durumun günlük yaşamınızın kalitesini ciddi şekilde etkilediğini düşünüyorsanız psikiyatristinize bir danışın. İlacınızı değiştirebilir veya başka bir şey önerebilir. Geçmiş olsun :)

balmond
25-12-2010, 10:57 PM
Spor yapabilirsiniz en basitinden ağaçlık bir parkta yürüyüş yapmak hem zihninizi açar hem de ilaçların yaptığı uyku hali ve uyuşukluğu ortadan kaldırır

ararat
25-12-2010, 11:42 PM
Bende uyku ve uyuşukluğun yanında aşırı kilo yaptı bu da antidepresanların kaçınılmaz bir etkisi

Lonely
26-12-2010, 01:05 PM
Antidepresanlar,beyin kimyasına olumlu etki ederek sorunu gidermeye yardımcı olma ve/ya da yakınmaları ortadan kaldırma(hangisinin doğru olduğundan hala emin değilim!) amaçlı kullanılıyor bilindiği gibi,ama sevimsiz yan etkileri de gözardı edilmemeli.Ben 12 yıldır kullanıyorum(şaka gibi,değil mi!).Sosyal fobimde ilaçların büyük oranda işe yaradığını söyleyebilirim,ama ne hikmetse depresyon ve takıntılarımı azaltmakta/gidermekte herhangi bir yararını görmüş değilim.İştah&kilo artımı,konsantrasyonda azalma,uyku hali ve ilgi&istek yitimi de cabası.Ne yardan ne serden misali,ilaçlı da olmuyor,ilaçsız da.Hastaların işi kolay değil.Düşünsenize,sorununuzdan kurtulmak için uzun dönemde karaciğerinize zarar verme riskini bile göze alarak ilaç kullanıyorsunuz,ama iyileşme garantisi yok.Ayrıca bir sürü saçma sapan yan etkisiyle tanışıyorsunuz.Şu olabilir belki,yan etkisi görece daha hafif ilaçları kullanıp kullanamayacağımız doktorumuza danışılıp uygulanabilir.Sonuçta tıp dünyasındaki gelişmeler,biz ilaç kullananlara da olumlu bir şekilde yansır umarım.Sağlıkla kalın:)